Het Leids Kamerkoor bestaat uit ongeveer 25 enthousiaste, ervaren zangers. De kwaliteit en het plezier in het zingen staan bij ons voorop.

het koor

Sinds december 2018 is Dody Soetanto onze vaste dirigent.

Ons koor heeft een breed repertoire, van middeleeuws tot hedendaags. We zingen meestal a capella, maar bij bijzondere gelegenheden kiezen we soms voor instrumentale begeleiding. Zo vierden we in 2018 ons dertigjarig bestaan met twee spetterende uitvoering van Rossini’s Petite messe solennelle, met piano, harmonium en solisten. Lees hier de lovende recensie in het Leidsch Dagblad.

We laten ons graag zien en horen tijdens Leidse evenementen, zoals de Hofjesconcerten en de Open Monumentendagen. Ook verzorgen we met plezier een cantatedienst, bijvoorbeeld in de Hooglandse Kerk.

De sfeer onderling is goed en na de repetities is er plaats voor ontspanning. Heb je interesse om mee te zingen? Kijk dan hier